Що таке ТВЕНи: принцип дії та загрози для здоров’я.
ТВЕН — це виріб (стік) із вмістом тютюну, який за допомогою спеціального пристрою нагрівається до температури близько 350°C, не доходячи до горіння. У результаті утворюється аерозоль, який містить нікотин та інші хімічні речовини. Тобто на відміну від електронних сигарет, які випаровують рідину, у ТВЕНах використовується справжній тютюн.
Тютюнова індустрія активно просуває ТВЕНи серед молоді, використовуючи яскраве пакування, ароматизовані стіки та рекламу через соціальні мережі. Це створює ілюзію «модного» та «безпечного» продукту, але насправді це лише нова форма нікотинової залежності.
Які ризики для здоров’я
За результатами деяких досліджень в процесі використання ТВЕНів через системи нагрівання тютюну виділяється понад 50 канцерогенів, тобто майже стільки ж небезпечних сполук, що містить і звичайний сигаретний дим. Незалежних досліджень безпечності тютюнових стіків досі немає. А ті, що є, — профінансовані самою індустрією.
Попри маркетингові заяви, ТВЕНи не є безпечними. Дослідження показують, що:
-аерозоль ТВЕН містить нікотин, канцерогени, важкі метали та інші токсичні речовини, які можуть шкодити легеням, серцю та судинам;
-концентрації деяких шкідливих речовин в аерозолі ТВЕН можуть бути навіть вищі, ніж у димі традиційних сигарет;
-споживання тютюну в стіках через пристрої для його нагрівання може викликати подібні серцево-судинні проблеми, як і традиційні сигарети, включаючи підвищення частоти серцевих скорочень та артеріального тиску;
-немає достатніх доказів того, що ТВЕНи допомагають людям кинути курити.
Також не варто забувати, що батареї електронних пристроїв можуть перегрітися і вибухнути в кишені або в руці.
Індустрія безжально маніпулює найвразливішою аудиторією — молоддю. Тютюнові стіки створені так, аби приваблювати саме підлітків: яскраве пакування, солодкі смаки, реклама через інфлюенсерів — усе це формує ілюзію модного та безпечного продукту. Але за стильним пристроєм ховається нікотинова пастка, яка формує залежність з юного віку.
В Україні регулювання тютюнових виробів для нагрівання є менш жорстким, ніж для звичайних сигарет. Це дозволяє тютюновим компаніям активніше рекламувати свою продукцію, користуючись прогалинами в законі та навіть впливаючи на законотворчий процес. Проте ми не зобов’язані грати за їхніми правилами.
Рішення — законопроєкт №12091, покликаний зупинити агресивне просування тютюнових виробів для нагрівання !
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.